wunderkinder

wunderkinder

de regisseur van de film is Markus Rosenmuller. het verhaal; is geschreven door Artur Brauner en Stephen Glantz. de hoofdrol spelers zijn Gedeon Burkhard, Natalia Avelon en Catherine H. Flemming.

de film is uit genracht op 6 oktober 2011. ik heb de film gezien op 1 mei 2013.

 

artiekel:

Muzikaal-begaafde kinderen zijn in het hart van het verplaatsen holocaust drama.

Wunderkinder Review / Don Groves Wunderkinder recensie / Don Groves  

 

FESTIVAL OF GERMAN FILMS: War movies are rarely more harrowing and unsettling than when they focus on hapless, innocent children, and so it proves with Wunderkinder . FESTIVAL VAN DE DUITSE FILMS: War films zijn zelden meer schrijnende en verontrustend dan wanneer ze zich richten op ongelukkige, onschuldige kinderen, en dus het bewijst met Wunderkinder.

Director/co-writer Marcus Rosenmüller views a seldom-aired chapter of World War 2 through the eyes of three musical prodigies, or ”wunderkinder,” who live in the village of Poltava in central Ukraine. Directeur / mede-schrijver Marcus Rosenmüller beschouwt een zelden uitgezonden hoofdstuk van de Tweede Wereldoorlog 2 door de ogen van drie muzikale wonderkinderen, of "wonderkinderen", die in het dorp van Poltava in het centrum van Oekraïne wonen. The twist here is that Germans are among the persecuted. De twist is dat Duitsers behoren tot de vervolgden.

The film is dedicated to the 1.5 million Jewish children who died in the Holocaust but there's very little violence and bloodshed. De film is opgedragen aan de 1,5 miljoen Joodse kinderen die stierven in de Holocaust, maar er is heel weinig geweld en bloedvergieten.

Rosenmüller ensures a growing sense of dread as his young protagonists' lives are threatened but doesn't achieve the emotional resonance of films such as The Boy in the Striped Pyjamas , The Round Up or Life is Beautiful . Rosenmüller zorgt voor een groeiend gevoel van angst als levens zijn jonge protagonisten 'worden bedreigd, maar de emotionele resonantie van films als niet bereiken De jongen in de gestreepte pyjama , The Round Up of Life is Beautiful .

The premise came from veteran German producer Artur Brauner, a Holocaust survivor, who served as a producer with his daughter Alice, who said she wanted to avoid scenes of cruelty or brutality, partly so the film would be suitable for young audiences. Het uitgangspunt kwam van veteraan Duitse producent Artur Brauner, een overlevende van de Holocaust, die als producer met zijn dochter Alice, die zei dat ze wilde scènes van wreedheid of brutaliteit te vermijden diende, mede zodat de film zou geschikt zijn voor een jong publiek te zijn.

Despite their ethnic and religious differences, Jewish kids Larissa Brodsky (Imogen Burrell) and Abrascha Kaplan (Elin Kolev) form a pact -- “siblings for life”-- with Hanna Reich ( Mathilda Adamik), the daughter of a wealthy German brewer. Ondanks hun etnische en religieuze verschillen, joodse kinderen Larissa Brodsky (Imogen Burrell) en Abrascha Kaplan (Elin Kolev) vormen een pact - "broers en zussen voor het leven" - met Hanna Reich (Mathilda Adamik), de dochter van een rijke Duitse brouwer.

Abrascha is a preternaturally gifted violist, Larissa plays the piano and Hanna plays the violin, and all share the same teacher, Irina (Gudrun Landgrebe), who's Jewish. Abrascha is een bovennatuurlijk begaafd violist, Larissa speelt piano en Hanna speelt de viool, en delen allemaal dezelfde leraar, Irina (Gudrun Landgrebe), wie is Joods. Hanna's mother Helga (Catherine H. Flemming) disapproves of her fraternising with the Jewish pair but her dad Max (Kai Wiesinger) is more enlightened. Hanna's moeder Helga (Catherine H. Flemming) afkeurt haar verbroederen met de Joodse paar maar haar vader Max (Kai Wiesinger) is meer verlicht.

To glorify Stalin, the Ukrainian kids are sent on a concert tour to Moscow and Leningrad and are promised an engagement at New York's Carnegie Hall. Stalin verheerlijken, zijn de Oekraïense kinderen op een concertreis naar Moskou en Leningrad gestuurd en worden beloofd een engagement in New York's Carnegie Hall.

Told mostly via flashbacks, the narrative unfolds in 1941 as German forces invade the Soviet Union, breaking a pact signed by Hitler and Stalin. Vertelde veelal via flashbacks, het verhaal ontvouwt zich in 1941 als Duitse troepen vallen de Sovjet-Unie, het breken van een pact ondertekend door Hitler en Stalin. The two Jewish families bravely provide shelter for the Reich family. De twee joodse families dapper bieden onderdak voor de familie Reich. When the Nazis reach Poltava and begin deporting Jews, Max Reich tries to save as many as he can. Toen de nazi's te bereiken Poltava en beginnen deporteren joden, Max Reich probeert te slaan als veel als hij kan. The round up is dealt with clinically but that episode engenders a fair degree of pathos. De round up wordt behandeld klinisch maar die aflevering brengt een redelijke mate van pathos.

Of the three tyros who were recruited after the filmmakers auditioned 400 kids, Kolev is the most impressive as well as being a true prodigy: he played every note in the film. Van de drie tyros die werden aangeworven nadat de filmmakers auditie 400 kinderen, Kolev is de meest indrukwekkende maar ook als een waar wonderkind: hij speelde elke noot in de film. Burrell and Adamik falter occasionally but generally succeed in conveying their characters' fear, courage and loyalty. Burrell en Adamik haperen af ​​en toe, maar over het algemeen slagen in het overbrengen van hun personages 'angst, moed en loyaliteit.

Konstantin Wecker is evil personified as SS Colonel Schartow, a smiling psychopath who forces the two Jewish kids literally play for their lives. Konstantin Wecker is kwaad gepersonifieerd als SS-kolonel Schartow, een lachende psychopaat die dwingt de twee joodse kinderen letterlijk spelen voor hun leven. His enthusiasm for new mobile gas vans is truly chilling. Zijn enthousiasme voor het nieuwe mobiele gaswagens is echt chillen.

The dialogue mostly sounds authentic although the scriptwriters are tempted occasionally to have the adult characters speak in slogans, as when one Jewish supporter says, “The political system devours people. De dialoog meestal klinkt authentiek, hoewel de scriptschrijvers soms in de verleiding om de volwassen personages spreken in slogans, zoals wanneer een joodse supporter zegt: "Het politieke systeem verslindt mensen. Individual struggle is all that's left.” Individuele strijd is alles wat er over. "

It's a moving, absorbing drama which is marred slightly by several anomalies such as why Ukrainian children speak perfect German, and a finale which needlessly relies on crude symbolism. Het is een ontroerend, absorberende drama die enigszins wordt ontsierd door een aantal anomalieën zoals waarom Oekraïense kinderen spreken perfect Duits, en een finale die onnodig steunt op ruwe symboliek.

Composer Martin Stock's score will delight classical music fans, not the least the virtuoso Kolev. Componist Martin Stock's score zal verrukken liefhebbers van klassieke muziek, niet het minst de virtuoze Kolev.

 

 

samevatting

het verhaal speelt zich af in Rusland. het was tijdens de tweede wereld oorlog in 1941. het verhaal gaat over 3 kinderen  larissa Brodsky (Imogen Burrell), Abrascha Kalpan (Elin kolev) en Hanna Reich (Mathilda Adamik). larissa en Abrascha zijn twee joodse kinderen, ze worden de wunderkinder genoemd om dat ze zo goed muziek kunnen spelen. Larissa speelt piano en Abrascha speelt viool.  Hanna een Duits meisje wild graag met de ‘wunderkinder’ om gaan maar hun willen niet met haar om gaan. Hanna speelt ook viool en wild graag samen met de ‘wunderkinder’ muziek gaan maken, maar omdat de kinderen niet met haar om willen gaan regelt haar vader dat ze samen met de ‘wunderkinder’ les krijgt van Irina. Irina is al de docent van Larissa en Abrascha, Irina is ook joods. na dat ze samen les hadden gekregen mochten larissa en abrascha Hanna wel en zijn ze goed vrienden geworden.

er komt bericht dat Hitler de Sovjet-Unie gaan aan vallen en dat hij zich net aan het niet-aanvalsverdrag gaat houden die Stalin en Hitler hadden onder tekent. omdat dit gebeurde gingen ze in Rusland alle duisters die in Rusland woonde op pakken. omdat Hanna en haar familie ook Duits waren moesten ze gaan onder duiken. veel russen gingen vluchten omdat ze bang waren voor de Duitsers. daar voor had larissa en haar familie trein kaartjes gekocht. maar toe ze weg wouden gaan ze de trein vol en moesten  ze daar blijven. toen de Duitsers aan kwamen in het stadje waar hun wonen hoefde Hanna en haar familie niet meer onder te duiken dus ze konden weer terug naar hun eigen huis. maar nu was het gevaarlijk voor de families van larissa en abrascha omdat hun joods zijn. nu moesten hun onder duiken. maar ze werden al snel op gepakt. alleen larissa en abrascha werden niet op gepakt omdat de vader van Hanna de gene kende die van Duitsland alles moest regelen in dat stadje, en zij dat ze een geweldig telend hadden. de mag die het alles moest regelen in het stadje zij dat de kinderen moesten optreden en als ze dat foutloos zouden doen zouden ze worden vrijgelaten maar als ze ook maar een fout maakt zouden ze naar een consecratie kamp gestuurd worden. dit gelde allen voor larissa en abrascha. bij het optreden werd heel veel spanning gebeuk zo dat je op het puntje van je stoel zit te kijken en hopen dat ze geen fouten maken. het optreden gaat goed allen op het laatst stort larissa in en ze word naar een concentratie kamp gestuurd. abrascha mag blijven omdat hij het wel foutloos had gespeeld.

het verhaal begint in de toekomst dan Hanna een brief krijgt van abrascha, hier daar gaat ze aan haar klein kind het verhaal van haar abrascha en larissa vertellen. op het eind van de film komen ze weerterug bij de toekomst en zie je dat hanna en abrscha elkaar weer ontmoeten na een hele lange tijd.

 

het verhaal speelt zich vooral af in de Sovjet-Unie (Rusland). de hoofd personen waren gekleed zo als mensen uit de tweede wereldoorlog er uitzagen. de locatie en de kleding was belang rijk vond ik want dan kan je je goed inleven in waar het zich af speelt en wanneer. bij het einden als larissa en abrascha hun optreden hadden vond ik dat de muziek een belangrijke rol had omdat hij daar door heel spannend werd. ze gingen steeds sneller spelen zo dat het steeds spannender werd.

het verhaal begon in het heden en daar na kwam een flashback naar de tweede wereld oorlog en op het einde kwam je weer terug in het heden.

Maak jouw eigen website met JouwWeb